Přeskočit na hlavní obsah
Přeskočit hlavičku

Department of Mechanical and Construction Engineering, Northumbria University, Newcastle, Velká Británie

Northumbria University je univerzitou zaměřenou na výzkum, která se těší globální reputaci pro svou akademickou excelenci, což dokládá také umístění této univerzity mezi Top 10 ve Velké Británii a 21 pozice v rámci University Rankings dle Times Higher Education pro rok 2014. Výzkumný tým, který má zájem o spolupráci v rámci navrhovaného projektu, je zaměřen na multidisciplinární studium technologií výroby nových materiálů, korozí materiálů a práškovými nanomateriály. Zapojení tohoto týmu bude realizováno v rámci výběru a testování nových vstupních složek pro výrobu frikčních kompozitů za účelem náhrady rizikových složek a také snížení emisí submikronových otěrových částic. Potenciál této spolupráce tkví ve sdílení poznatků v oblasti vývoje nových materiálů a budoucí přípravě kvalitních publikačních výstupů. Zástupci této univerzity se v budoucnu také zúčastní pořádaných workshopů.

 

Lancaster Environment Centre, Lancaster University, Velká Británie

Lancaster University patří mezi špičkové univerzity ve Velké Británii, je řazena mezi Top 10 dle národních hodnocení a dle The Times a The Sunday Times byla jmenována univerzitou roku ve Velké Británii za rok 2018. Tato univerzita je vysoce hodnocena také dle mezinárodních hodnocení, např. QS World Rankings.

Tým z Lancaster Environment Centre pod vedením prof. Barbary Maher je zaměřen na environmentální magnetismus a tým prof. Kukutschové s tímto týmem již několikátým rokem spolupracuje v oblasti detailní charakterizace otěrových částic vznikajících z různých materiálů brzdových desek a kotoučů. Prof. Barbara Maher patří mezi významné vědecké pracovníky své univerzity s publikačními výstupy např. v časopise Nature a dalších významných časopisech v oboru
a její publikace mají značný citační ohlas.

 

Institute for Agricultural and Earthmoving Machines (IMAMOTER) Turín, Itálie

IMAMOTER je výzkumným ústavem v rámci Národní vědecké rady Itálie (National Research Council, CNR) a je zaměřen na základní a aplikovaný výzkum v oblasti technologií a materiálů pro různé prvky zemědělských strojů a konstrukčních prvků, rovněž na VaV v rámci udržitelného rozvoje, vývoje pokročilých materiálů, interakcí materiálů s prostředím a další.

Tým prof. Marie Giullie Faga je zaměřen na studium frikčně otěrových vlastností nových materiálů pro vývoj nových složení frikčních kompozitů pro brzdové systémy automobilů. V týmu prof. Faga aktuálně působí MSc. E. Casamassa, který bude po dobu 1 roku působit v rámci společných VaV aktivit na VŠB-TUO.

 

ITT Motion Technologies, Itálie

Společnost ITT Italy patří mezi přední výrobce materiálů pro brzdové desky osobních i nákladních automobilů a ovládá cca polovinu evropského trhu. ITT má výrobní kapacity po celém světě a italské sídlo v Barge disponuje nejen výrobními ale také výzkumnými kapacitami pro vývoj nových materiálů, také s ohledem na budoucí kladené požadavky EU na ekologickou šetrnost. VŠB-TUO spolupracuje s ITT Italy od roku 2014 a společné VaV aktivity jsou zaměřeny na generování, monitoring
a charakterizaci nových, vyvíjených složení frikčních kompozitů pro osobní automobily. Díky široké zákaznické platformě, kterou společnost ITT Italy disponuje, se otevírají možnosti navázání další spolupráce s jednotlivými výrobci automobilů. Takto již společně s ITT Italy byl na VŠB-TUO realizován výzkum pro PSA Grouppe (konkrétně Peugeot) a nyní probíhá výzkum pro Jaguar – Land Rover, UK také ve spolupráci s Lancaster University a prof. Maher.